Koupil jsem je společně s novým autem v autosalonu. Jezdím teď tři sezóny, mám najeto celkem 40 tisíc km. Na suché cestě se normálně nemůžu zabrzdit, při rozjíždění mi pneumatiky docela často prokluzují (mám automatickou převodovku) i přesto, že nejsem žádný zběsilý řidič. Smykají mě do kolejí a co se týče aquaplaningu, ten je víceméně v normě. Pneumatiky bych nedoporučil, existují i kvalitnější za ty samé peníze.
Pneumatiky jsou na Fordu Focus 2, hatchback, třídveřový model, kola 205/55/16. Šumění pneumatik je normální, nic zvláštního. Ve srovnání se zimními Hakkapeliittami je hluk v autě menší. Když jsem si v zimě nastavoval hlasitost hudby z rádia na 10, tak teď mi stačí 8-9. Jízda na nich je celkem pohodlná, díry a praskliny zvládají, ale na jízdu přes díry dávám zvláštní pozor, protože bočnice pneumatik se mi zdají dost měkké. Když jsem je nasadil, bylo deset stupňů a pneumatiky byly hlasitější než ty zimní, ráno při třech stupních jsem litoval, že jsem je pořídil, ten hluk byl šílený... Jezdil jsem celý den, dopoledne se hluk asi o polovinu snížil a večer při 15 stupních už jsem byl rád, že jsem si tyhle pneumatiky (za 900 korun jednu) pořídil. Trvalo mi 100 kilometrů, než jsem si zvyknul... Nelituju ani trochu, za ty peníze jsem spokojený. Za mokra jsem ještě nejel, čekám na vhodné počasí.
Zimní pneumatiky Bridgestone Ice Cruiser 7000 mám na svém Largusu, pracuju v taxi službě. Pneumatiky jsou bezvadné, spolehlivé, mají zesílený kord. Za tři roky, tedy vlastně zimy, vypadlo ze všech čtyř kol asi jenom 10 lamel a v servisu věří, že zvládnou i čtvrtou zimu. Pravda, jsou trochu slyšet, ale kvalita, spolehlivost, pohodlí, to všechno je super! Špičkové gumy, doporučuju!
Pneumatiky byly celkem drahé, ale myslím si, že zrovna na tomhle by se šetřit nemělo. Pořídil jsem si S60 s turbo motorem, okamžitě jsem se rozhodl, že si místo opotřebovaných Michelinů po předchozím majiteli pořídím nějaké kvalitní pneumatiky. Přijel jsem do servisu, poradil jsem se s odborníkem, který mi doporučil, abych věnoval pozornost řadě ContiSportContact. Vybral jsem si konkrétní model, jezdil jsem s nimi tři týdny a za tu dobu jsem se s nimi seznámil. Jsou dobré, mají stabilní přilnavost na různých površích při různém stupni rychlosti. Auto v zatáčkách jede jako po koleji (tohle je ale i zásluhou podvozku), dobrá brzdná dráha. Na mokré vozovce se nesetkáte ani se známkou aquaplaningu. Jsem s nimi moc spokojený!
Na pneumatikách jsem odjezdil skoro sezonu. Nekupoval jsem je, dostal jsem je k novému autu. Musím říct, že za tu dobu, co je mám, jsem nenašel moc dobrého, co by se o nich dalo říct. Jediné, co o nich můžu říct pozitivního je to, že v létě, v dešti na silnici drží. Nic víc, v blátě podkluzují, ve vyježděné stopě sebou hází, ale hlavně: při mínus jednom stupni se guma ztrácí a auto začíná "plavat", nedá se ovládat (za městem v rychlosti).
Bridgestone Ice Cruiser 7000/ 225\70 R16/ Chcete se nabourat? V tom případě je tohle jasná volba. Na uježděném sněhu to ještě jde, ale jakmile napadne sníh, jsi ztracen! Nejdříve se mi začaly protáčet kola, a to mám pohon všech čtyř!!! Brzdná dráha je i na lyžích menší. Sníh se dostane do vzorku pneumatik, a ty se můžeš zbláznit na tom nakypaném sněhu. Hodně lituji, že jsem si je koupil. Předtím jsem měl Micheliny. Nebe a dudy. Nevím, co přijde příště, a to ještě nezačal ani únor. Jak se dostanu domů? Stručně řečeno, noční můra.
Pročítal jsem si recenze a nemohl jsem uvěřit, že i já mám tyhle pneumatiky... Já takhle neřídím... Dneska napadl první sníh, domů jsem dojel stěží. Hned při startu gumy prokluzovaly, brzdná dráha při malé rychlosti byla 2-3 metry a se smykem. Když jsem dojel domů, hned jsem zkontroloval vzorek, je tam vůbec?? Ohmatal jsem kola a zjistil jsem, že celý vzorek je zanesený sněhem a skoro není cítit, pneumatika bylo hladká. Nevím jak jsem zvládl dojet. Jestli se chcete s autem někde rozbít, klidně si tyhle gumy kupte. Po uježděném sněhu to ještě půjde, ale na čerstvém to bude hrůza, kola budou prokluzovat (a to mám pohon na všechny čtyři!). Co se týká brzdění, tak dokud sníh neodpadne ze vzorku, budete si připadat jako na lyžích.
Rozměr pneumatik je 215/65/16. Při nákupu jsem byl nejdřív trochu překvapen jejich měkkostí, hlavně bočnice se mi zdály příliš měkké. Když se pneumatiky nasadí na disky, neliší se od Nokianů nebo starých letních Pirelli 225/55/17. S právě s Pirelli budu tyhle pneumatiky srovnávat, i když jsou z různých tříd a mají různé rozměry. Bál jsem se, že bude pneumatika hrozně měkká, ale pletl jsem se. První jízda mě překvapila, nejsou měkké, ale ani moc tvrdé. Jsou prostě akorát. Jezdil jsem na nich celé léto a mám na nich najelo 6 000 km, takže už na ně můžu říct svůj názor. Jsou super! Skvěle se na nich jezdí a pneumatiky nešumí. Za pět let, co jezdím tímhle autem jsem při 100km rychlosti nikdy neslyšel zvuk vlastního motoru. Teď už ho slyším, protože pneumatiky jsou naprosto tiché. Na gumách se jezdí skvěle při jakékoliv rychlosti, několikrát jsem je zkoušel i na skoro 200 km/h a na silnici drží výborně. Když jsem dřív měnil zimní Nokiany 7 na letní Pirelli ...
Koupil jsem si pneumatiky Nokian Hakkapeliitta 7 od tuzemského výrobce, vyzkoušel jsem je a kupodivu dělají menší hluk než moje letní od Dunlopu. Mám Škodu Tour, začala zima, napadla kupa sněhu a já jsem zrovna jel do vesnice. Cesta nebyla skoro sjízdná, byla zavátá, sníh mi sahal skoro do půlky kol, auto se tím prodíralo jako teréňák, nikde jsem neuvíznul a i nárazník si se sněhem poradil. Udělalo mi to radost. Řekl jsem si, že to zkusím ještě na ledovce, což nebyl zrovna nejlepší nápad. V kolejích byl trochu zasněžený led, na kopec se dá vyjet hned, pokud nezačnete brzdit a závějí se dá dobře projet. Na čistém ledu jsem to ale ještě nezkoušel.